ID491256579

04 Nov.

【歌词翻译】Matryoshka - Monotonous Purgatory 中英歌詞

偶然之下接触到了Matryoshka之後就爱上了他们的音乐。女主唱那有着淡淡忧伤的歌声真的很美,让人不自觉的沉迷,像是在晦暗中的隐隐微光般吸引人。

很适合在夜里或是需要沈淀自己的时候听他们的歌。


以下是我流歌词翻译,转载请注明出处。欢迎指教(`・ω・´)


音乐视频:https://www.bilibili.com/video/av26082311/


-


Monotonous Purgatory  单色炼狱


Nothing is seen or heard

Only cloud is flowing fast

Gentle lights wither all of my trees

Only silence can echo


什麽都看不见 也听不到

只有云快速的流动着

温柔的微光使我的树全都枯萎

只有沉默在回响


Your eyes reflect the sky full of stars

I hear the silence

Then I may dream of you

Your shiny stars make me so sad


你的眼中反映着满天星辰

我听见了寂静

於是 我可能会梦见你

你那闪烁的星辰使我忧伤


Feel guilty somehow

The sinful place we have to be

One by one my lies turn to dreams

I just lie down and tremble


没有原因的 感到内疚

我们必须留在那负罪之地

一个接着一个 我的谎言变成了梦

而我只是躺下 颤抖着


Your eyes reflect the sky full of stars

I hear the silence

Then I may dream of you

Your shiny stars make me so sad


你的眼中反映着满天星辰

我听见了寂静

於是 我可能会梦见你

你那闪烁的星辰使我悲伤


Your eyes reflect the sky full of stars

I hear the silence

Then I may dream of you

Your shiny stars make me so sad


你的眼中反映着满天星辰

我听见了沉默

那麽 我可能会梦见你

你那闪烁的星辰使我忧伤


This is my Neverland

It's about to close now

With despair I'll wake up

I'll be your memory


这里是我的仙境

而它即将要消逝了

我将带着绝望醒来

我将会成为你的回忆


评论
我是四一。更新很慢。

© ID491256579 | Powered by LOFTER